JURURAWAT GRED U29
(KEMENTERIAN KESIHATAN MALAYSIA)
[Tarikh Temuduga: 15 - 18 Julai 2024]
DESKRIPSI TUGAS
1. Pemulihan anggota dengan menggunakan senaman, cahaya elektrik, sejuk air, urut dan karan/elektrik.
2. Merancang program rawatan kepada pesakit supaya dapat memberi kesan yang diperlukan.
3. Membantu doktor menentukan jenis penyakit, misalnya menguji dengan cara elektrik.
4. Menyimpan laporan kemajuan pesakit-pesakit terutama penyakit yang mengambil masa panjang seperti polio.
5. Memaklumkan kepada pegawai perubatan mengenai kesesuaian sesuatu skim rawatan terhadap seseorang pesakit.
6. Membuat pesanan bekalan peralatan.
7. Mengajar pesakit-pesakit mengenai senaman yang perlu dilakukan di rumah terutama bagi mereka yang tinggal berjauhan dan sukar untuk datang ke hospital.
8. Menjalankan tugas-tugas lain yang diarahkan oleh pegawai atasan dari semasa ke semasa.
JURURAWAT GRED U29
1. Perawatan Kesihatan Keluarga
i. Perkhidmatan kesihatan ibu dan kanak-kanak
ii. Perkhidmatan lawatan ke rumah
iii. Perkhidmatan perancang keluarga
iv. Perkhidmatan lawatan ke rumah
v. Perkhidmatan kesihatan di sekolah
vi. Perkhidmatan Perancang keluarga
vii.Pendidikan kesihatan
2. Latihan
Membantu dalam mengajar pelbagai kategori pelatih separa perubatan semasa latihan mereka.
3. Menyelia
i. Menyelia pekerja-pekerja 'Auxilliary' dan kakitangan kesihatan lain dalam kawasan operasi.
ii. Menyelia bidan kampung dan bidan swasta berdaftar.
4. Pentadbiran
i. Mentadbir klinik
ii. Merancang dan mengadakan lawatan ke rumah
iii. Menyimpan rekod-rekod dan rutin perkhidmatan kesihatan keluarga di dalam kawasan operasi
iv. Membantu dalam penilaian kakitangan bawahan
Tugas-tugas Jururawat di Hospital
1. Penjagaan pesakit
i. Mengurus dan melayan makan minum pesakit
ii. Mengurus dan menjaga kebersihan pesakit
iii. Penjagaan dan merawat ibu selepas bersalin
iv. Penjagaan dan merawat bayi selepas kelahiran
v. Membantu doktor dalam menjalankan tugas-tugas perawatan
vi. Menyelia Penolong Jururawat, Bidan dan kakitangan bawahan
vii. Membantu Ketua Jururawat dalam pentadbiran wad dan penilaian pelatih-pelatih
viii. Rawatan-rawatan lain mengikut arahan
DAPAT PANGGILAN TEMUDUGA SPA?Tahniah buat calon yang dapat panggilan temuduga untuk bulan ini.
Ketika anda ditemuduga, sekiranya anda dipandang rendah atau dihina, logiknya anda akan berasa marah dan naik angin.
Sudah
pasti! Ketika berada di bilik temuduga, anda akan ditanya
soalan-soalan yang membuatkan anda panas hati kerana ia bakal mencabar
kewibawaan anda.
Ia adalah salah satu strategi panel penemuduga
untuk menguji emosi anda. Adakah anda seorang yang penyabar, cepat
marah, kurang sabar dan sebagainya.
Apa yang perlu anda lakukan ialah:
✅ Sedari bahawa panel penemuduga sedang menguji anda.
✅ Jawab setiap pertanyaan dengan jelas dan lantang, tidak terlalu laju atau terlalu perlahan.
✅ Ketepikan sikap ego anda, rendah diri semasa ditemuduga.
✅ Tenangkan diri sebelum menjawab soalan.
✅ Senyumlah walau pun ianya sekadar sebuah lakonan, ikhlaskan senyuman anda.
✅ Buktikan kepada panel penemuduga bahawa anda benar-benar minat dengan jawatan yang dipohon.
KLIK DI SINI !
Calon
dinasihat supaya menjawab soalan dengan tenang, ambil masa untuk
berfikir sebentar dan mulai menjawab dengan perlahan-lahan.
Menjawab dalam keadaan yang terburu-buru hanya akan menyebabkan anda hilang fokus dan emosi tidak dapat dikawal.
Boleh jadi anda akan bertengkar dengan penemuduga nanti.
Dapat sesuatu? Kongsi kepada kawan-kawan yang dapat panggilan temuduga SPA 😉
TESTIMONI CALON YANG BERJAYA
Nak lagi tips? Terus dapatkan rujukan khusus temuduga SPA ini:
Klik di sini !
NAK ORDER !
No comments:
Post a Comment